مقالات آرشیو خبر ها
دلمان برای فوتبال تنگ شده است

دلمان برای فوتبال تنگ شده است

هنوز امیدهایی هر چند کم برای آغاز رقابت های لیگ های فوتبال در کشورهای مختلف جهان وجود دارد اما نمی توان چندان به شروع مجدد رقابت ها و دیدن دوباره یک مسابقه زنده فوتبال دلخوش بود. به اعتقاد برخی کارشناسان احتمال پایان رسمی فصل جاری بسیار بیشتر از شروع دوباره آن است.

 

در اینجا به شش دلیل اشاره شده که با هم مرور می کنیم

 

1 ― استادیوم خالی و بدون هیجان

همان طور که حدس زده میشود حتی اگر رقابت های ورزشی شروع شود دیگر شاهد حضور تماشاگران نخواهند بود، این خود به نوعی نه تنها ضرر مالی ست بلکه هیجان و شادی خاص فضاهای ورزشی را نیز از میان برده که نه تنها طرفدار را دلسرد بلکه ورزشکاران را نیز با مشکلاتی روبرو خواهد کرد. ورزشگاه های خالی نمی تواند نه برای مجموعه مالی باشگاه ها و نه برای جامعه ورزش دوستان خوشایند باشد.

 

2 ― گرما و رطوبت و شرایط آب و هوا

در صورتی که فرض کنیم رقابت های ورزشی بعد از مدتی از سر گرفته خواهند شد اما فصلی که پیش روی ماست چه خواهد شد. یکی از گرم ترین ماه های سال در انتظار ماست و در عین حال فصل تابستان نمی تواند زمان مناسبی برای برگزاری رقابت های ورزشی باشد. حتی اگر در نظر بگیریم که شب ها این رقابت ها انجام شود، زیرا گرما و رطوبت و تاریکی زمین خود مشکلاتی ست که می تواند کلیه رقابت های ورزشی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

3 ― فاصله زمانی کوتاه رقابت ها

حتی در صورتی که رقابت ها را بدون هوادار و با در نظر گرفتن کم شدن هیجان و شوق آن و با پیش بینی شرایط آب و هوایی برگزار شود به مشکل دیگری روبرو خواهیم شد و آن فاصله زمانی اندک و کوتاه میان بازی هاست. شما باید هر سه روز یک بازی تاثیرگذار را برگزار کنید اما واقعا چطور و با چه بازیکنانی. ایا تیم ها قادر خواهند بود تمام بازیکنان شان را اماده چنین رقابت تنگاتنگی کنند و یا امامدگی بازیکنان پاسخگوی این رقابت نزدیک را خواهد داشت. به نظر میرسد حتی تیم های بزرگ نیز باید از نو همانند فصلی جدید بازیکنان را در تورهای امادگی پیش فصل و تمرینات بدن سازی مورد بررسی قرار دهند تا بازیکنان بتوانند هدفمند و قبراق در رقابت های فشرده حاضر شوند.

 

4 ― عدم حضور تماشاگران

در یک احتمال کمی نامحتمل تر شاید مدیران و مسولین فدراسیون ها برای کم شدن خسارات و ضررهایی که متحمل میشوند تصمیم بگیرند یک زمین مشترک و بی طرف را برای برگزاری رقابت ها در نظر بگیرند که در این صورت بازیکنان نه تنها از حضور و حمایت هواداران شان محروم خواهند بود بلکه در زمین خودی نیز نمی توانند بازی کنند که خود به بی انگیزگی و سرد شدن بازیکنان می افزاید.

 

5 ― مشخص نبودن وضعیت قراردادها

اما دلیل پنجم که یکی از دلایل مهم به شمار میرود و آن مدت قرارداد بسیاری از بازیکنان است. طبق قانون فوتبال قراردادهای بازیکنان برای هر چند سالی که منعقد شود پس از فرا رسیدن زمان مشخص در زمانی که فصل قانونی رقابت ها به اتمام میرسد به پایان می رسد. این در حالی ست که فصل جاری به اتمام نرسیده اما شاید مهلت قرارداد برخی بازیکنان فوتبال با باشگاه های خود به پایان برسد. این خود یک بی نظمی را در دنیای فوتبال ایجاد می کند.

 

6 ― برخوردها در فوتبال

و اما دلیل آخر، فوتبال بدون برخورد بازیکنان امکان پذیر نیست. در دنیای فوتبال برخورد بازیکنان غیر ممکن هست و در اکثر رقابت های ورزشی نمی توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد. نمی توان به هیچ عنوان یک رقابت فوتبال را با حفظ فاصله اجتماعی معروف این روزها تصور کرد. در این میان بازیکنانی نیز بودند که به این ویروس مبتلا شدن و حالا هر چند بهبود یافته اند اما همچنان برخی نگاه ها به آنان نشان از ترس خواهد بود و این نه تنها رقابت ورزشی را مشکل می کند بلکه روحیه بازیکنان مبتلا شده را نیز به هم خواهد ریخت.

 

از هر نظر که نگاه می کنیم این ویروس تاثیر بسیار عظیمی را در زندگی روزمره گذاشته و مشکلاتش چنان عظیم و دردآور است که نمی توان انتظار داشت به راحتی به روزمرگی های گذشته برگردیم.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: